Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

"Πόσους Άσσους έχεις;"... Ποιος ρωτάει;

Πάμε για σλεμ;
Μήπως να ρωτάμε την Ντάμα ατού;
Μήπως χρειαζόμαστε αρκετό χώρο για τις συνομιλίες μας;

Η ιδέα είναι απλή:
Σε απάντηση 5, η ερώτηση της Ντάμας ατού με 5 είναι η βολικότερη για περεταίρω συνεννοήσεις! 
Έτσι θα θέλαμε γενικά, να παίρνουμε απάντηση 5!

Επειδή γενικά αυτός που ρωτάει Άσσους είναι ο δυνατός παίκτης, έχετε προτιμήσει το 14-30 έτσι ώστε όταν ο απέναντι δίνει έναν Άσσο με 5, να υπάρχει χώρος για ερώτηση της Ντάμας ατού.

Τι γίνεται όμως αν με τα cue bid και τα συναφή, τύχει να ρωτήσει Άσσους το αδύνατο χέρι (που προφανώς δεν είναι και τόσο αδύνατο αφού θέλει να ρωτήσει Άσσους!);
Τότε μάλλον η συνηθισμένη απάντηση που θα πάρει, είναι 03 και αυτή παίζοντας 14-30, θα είναι 5 και δεν μας βολεύει!

Έτσι αλλάζουμε τις απαντήσεις!
Όταν απαντάει ο "δυνατός", ακολουθεί το 03-14.
Έτσι με 3 Άσσους (που είναι η καλή τιμή ...ο ερωτών θα έχει 1-2 Άσσους και αυτός) θα απαντάει 5 και πάλι θα υπάρχει χώρος με τα 5 να ρωτήσουμε την Ντάμα ατού.

Επεξήγηση του "δυνατού"
Δυνατός είναι ο ανοίξας, εκτός εάν έχει ανοίξει weak ή με την επαναδήλωσή του περιορίστηκε σε 12-14.
Αν είμαστε ο άξονας της παρεμβολής (που σπανίως πάμε για σλεμ), τότε έχουμε 2 περιπτώσεις:
α) Σε περίπτωση κόντρ + χρώμα (ή κόντρ + ΧΑ), ο δυνατός είναι γνωστός!
β) Σε περίπτωση απλής παρεμβολής με χρώμα, ο δυνατός (που αποφάσισε να πάρει φόρα) είναι ο advancer.



Για υπενθύμιση και μόνο, ελέγξτε ότι ξέρετε τα παρακάτω:
1. Η ερώτηση της Ντάμας ατού γίνεται για να αγοράσουμε το μεγάλο σλεμ αν δεν λείπει Άσσος, ή για να αποφύγουμε το μικρό σλεμ αν έχουμε μικρό φιτ και μας λείπει ένας Άσσος και η Ντάμα ατού.
2. Οι απαντήσεις στην ερώτηση της Ντάμας ατού είναι:
    α) Επιστροφή στα ατού: "Δεν την έχω"
    β) 5ΧΑ: "Ναι, αλλά όχι εξωτερικός Ρήγας"
        Στη συνέχεια αν ο συμπαίκτης αγοράσει νέο χρώμα, μας ζητάει κοντρόλ 3ου γύρου εκεί (αφού έχουμε αρνηθεί Ρήγα) για τα 7.
   γ) Νέο χρώμα: "Ναι, ο Ρήγας εκεί... απουσία Ρήγα σε χρώμα που προσπέρασα!"
3. Στην ερώτηση 5ΧΑ (τα είπαμε και στην προπόνηση), δίνουμε τον 1ο Ρήγα που έχουμε, εκτός από ειδικές περιπτώσεις που έχουμε αρνηθεί προηγουμένως, οπότε με εξτρά ατού κλπ πάμε στα 7.
Η ερώτηση 5ΧΑ έχει πάντα σκοπό τα 7 και δείχνει ότι δεν λείπει Άσσος!

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Παρεμβολές Multi Landy (Woolsey) σε άνοιγμα 1ΧΑ



Ο αντίπαλος άνοιξε 1ΧΑ και είμαστε έτοιμοι να μπούμε στην αγορά, κάνοντας τη ζωή του δύσκολη και σκοπεύοντας να «κλέψουμε» το part score, αν οι πόντοι είναι μοιρασμένοι, αφού σπανίως έχουμε μανς όταν ο αντίπαλος έχει 15-17π!

Βασικό ρόλο σε αυτή μας την απόπειρα, παίζουν τα μαζέρ ή ένα καλό χέρι ανώμαλης κατανομής, αφού κανείς δεν θέλει να μπει στην αγορά και να βγει «κουρεμένος» και φτωχότερος κατά 800-1100 πόντους.

Η φιλοσοφία της παρεμβολής είναι: Αν δεν έχεις ένα καλό 6φυλλο χρώμα, τότε καλύτερα να έχεις 2 πιθανές επιλογές χρωμάτων για να παίξεις!
Αν μάλιστα πρόκειται να χρειαστεί να ανέβεις στο επίπεδο 3 για να βρεις το φιτ, τότε καλό είναι να έχεις τουλάχιστον 10 φύλλα στα χρώματα που «διαφημίζεις».
Υπάρχουν πάρα πολλές συμβατικές παρεμβολές στο άνοιγμα 1ΧΑ και το μόνο που έχει να κάνει κανείς, είναι να επιλέξει μια και να παίζει με τον συμπαίκτη του.
Το ζητούμενο είναι, η επιλογή να του παρέχει πολλές δυνατότητες παρεμβολής, χωρίς μεγάλο ρίσκο και να καλύπτει τα πιθανότερα χέρια.

Η ιδέα που κάνει το Multi Landy μια εξαιρετική επιλογή, είναι ότι δίνει την επιλογή στον παρεμβαλλόμενο, να μπει οικονομικά στην αγορά μένοντας στο επίπεδο 2, με χέρια 5+μινέρ-4Μαζέρ κατανομής που είναι πολύ συνηθισμένα.
Έτσι μπορούμε να εντοπίσουμε πιθανό 4-4 φιτ σε Μαζέρ και να παίξουμε ένα καλό συμβόλαιο μερικού σκορ.
Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αποχωριστούμε την παλαιολιθική μέθοδο του «κόντρ τιμωρίας», η οποία εμφανίζεται πιο σπάνια.

Το απαραίτητο λεξιλόγιο του παρεμβαλλόμενου – η λογική:

Ο κανόνας των "15", για άνοιγμα σε 4η θέση



Αν βρεθούμε σε 4η θέση με 10-11π, είναι βέβαιο ότι οι 40 πόντοι της τράπουλας είναι μοιρασμένοι στους 2 άξονες ισοδύναμα, αφού κανείς από τους 3 προηγούμενους δεν είχε 13π(ή 12 καλούς) για να ανοίξει την αγορά.
Το ζητούμενο στην 4η θέση, είναι να κρίνουμε αν ο άξονάς μας μπορεί να βγάλει κάποιο συμβόλαιο part score χωρίς να ρισκάρουμε να μας "φάνε" την αγορά οι αντίπαλοι με δικό τους part score.
Στους μοιρασμένους πόντους, κερδίζει αυτός με το καλύτερο ατού...δηλαδή αυτός με τις πίκες!!!

Ο κανόνας των 15 (από τους παλαιότερους εμπειρικούς κανόνες), λέει ότι:
"Αν επιλέξουμε να ανοίξουμε την αγορά αδύνατοι σε 4η θέση, θα πρέπει να έχουμε μεγάλες πιθανότητες να πάρουμε το τελικό συμβόλαιο. 
Αλλιώς, καλύτερα να μην ανοίξουμε και να περάσουμε όλοι πάσο αφού έτσι δεν θα πληρώσουμε τίποτα στους αντιπάλους.
Για να ανοίξουμε την αγορά σε 4η θέση με λιγότερους από 13, θα πρέπει το άθροισμα των πόντων και του πλήθος των μας, να είναι τουλάχιστον 15".


                                        Με απλά λόγια:
                "Σε 4η θέση, ανοίγουμε με λιγότερους από 13π,
                            μόνο αν: ΠΟΝΤΟΙ + ΠΙΚΕΣ = 15"

*Οι πόντοι που προκύπτουν από το άθροισμα αυτό, είναι γνωστοί και ως Pearson Points

Ο κανόνας των «20»: "Ποια χέρια σε 1η/2η θέση χωρίς 13π, αξίζουν για 13π;"



Οι πόντοι από ονέρ, είναι ένας τρόπος που έχουμε επιλέξει για να αξιολογούμε τη δύναμη του χεριού μας. 
Έχουμε παρατηρήσει όμως, ότι τα μεγάλα ονέρ, ο Άσσος και ο Ρήγας, είναι πολυτιμότερα από τα χαμηλότερα.
Όλοι προτιμούν να έχουν έναν Άσσο (4 πόντους), παρά 2 ντάμες (4 πόντους) διότι ο Άσσος εξασφαλίζει μια λεβέ, ενώ με τις 2 ντάμες μπορεί να μην κερδίσουμε καμμία ειδικά εναντίον χρωματιστού συμβολαίου.
Έτσι, ένα ακόμα κριτήριο αξιολόγησης ενός χεριού, είναι τα κοντρόλ.
Λέμε ότι ο Άσσος μετράει 2 κοντρόλ, ενώ ο Ρήγας 1.
Ένα χαμηλό άνοιγμα, πρέπει να έχει 3 κοντρόλ.
Ένα άλλο στοιχείο που κάνει ένα χέρι «αξιόμαχο», είναι τα καλά μακρυά χρώματα και η ανώμαλη κατανομή.
Έτσι έχουμε δει από τα πρώτα κιόλας βήματα μας στην αγορά, να «προσθέτουμε έναν πόντο για το 5φυλλο χρώμα μας».
Ο κανόνας των 20, είναι η επίσημη εκδοχή της αξιολόγησης του χεριού ανώμαλης κατανομής, συνδυάζοντας τους πόντους, τα μακριά χρώματα και τα κοντρόλ.

ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΩΝ 20: "Ποια χέρια που δεν έχουν 13π από ονέρ, αξίζουν 13π!"

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Ηλεκτρονικό κιόσκι του Bridge



Ήρθε η ώρα να πάρετε τα βιβλία του bridge στο κινητό, το tablet ή το laptop σας, μελετώντας έτσι το αγαπημένο σας άθλημα οποιαδήποτε στιγμή.
Το ηλεκτρονικό ΚΙΟΣΚΙ του Bridge άνοιξε και σας περιμένει!
Επισκεφθείτε το κάνοντας κλικ εδώ.

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Μωsaycό του Bridge - Τετράδιο του μαθητή



Μωsaycό του Bridge, "To τετράδιο του μαθητή"... Κυκλοφόρησε!
200 σελίδες, με 32 μαθήματα εκμάθησης bridge.
(θεωρία - πολλές ασκήσεις αγοράς εκτέλεσης και άμυνας - λύσεις των ασκήσεων)
Για να δείτε τα περιεχόμενα, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ
Για να λάβετε δωρεάν το τετράδιο του μαθητή σε ηλεκτρονική μορφή, στείλτε μου ένα e-mail.

Εναλλακτικά, μπορείτε να το διαβάσετε online, παρακάτω:  

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Καλοκαιρινό σεμινάριο με θέμα το κόντρ νέγκατιβ (1ο μέρος)


Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που διαθέτει ο απαντών όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με μια παρεμβολή, είναι το κόντρ νέγκατιβ.
Ενώ η ιδέα του κόντρ νέγκατιβ είναι απλή, η σωστή χρήση του είναι πονοκέφαλος ακόμα και για προχωρημένους παίκτες, ενώ συχνά αποτελεί αντικείμενο διαφωνιών και καυγάδων μεταξύ συμπαικτών.
Γι αυτό, αποφάσισα φέτος μετά το τέλος των μαθημάτων (το Πανελλήνιο τουρνουά μαθητών 2014 έγινε στις 21-22 Ιουνίου) να παρουσιάσω το κόντρ νέγκατιβ στους νέους μαθητές (αλλά και σε όποιον ήθελε να κάνει μια επανάληψη), σε 3 δωρεάν σεμινάρια πριν από τα τουρνουά της Δευτέρας του Ψυχικού (μαθητών, 1-6 & 1-9).
Η προσέλευση και το ενδιαφέρον των παλαιότερων αλλά και των νεότερων ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.
Μετά από παραδείγματα και ερωτήσεις, διαπιστώθηκε το «σπασμένο τηλέφωνο» που μεταξύ των παικτών οδηγεί σε λάθη και παραπληροφόρηση, αφού οι περισσότεροι παίκτες τείνουν να σχολιάζουν κάθε διανομή (συχνά εκ του αποτελέσματος) που παίζουν στο τραπέζι.
Αν θέλετε να διαβάσετε περιληπτικά το υλικό από τα 2 πρώτα σεμινάρια, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.
Αν πάλι θέλετε να δείτε το σεμινάριο σε μορφή video, κάντε κλικ εδώ.